Blogger templates

Pages - Menu

Thursday, 28 March 2013

Club Kisah Seram : Bercuti Di Melaka

Saya ingin kongsikn pengalaman saya n suami. Kisah seram ini brlaku pd 11.2.2013. Aritu saya n family bwk ank2 pi jalan2 kt a famosa di negeri melaka. X silap saya, saya naik tgga nk pi kt tapak gereja tu pun dlm kul 5 lbh. Saya smpi jer kt atas. Saya, suami n ank2 terus pegi kt kubur2 yg ade kt situ dulu.. kemudian ank saya yg berusia 5tahun. Ckp dgn sepupunya, kt sini mesti ade hantu kan kakak. Saya yg trdgr terus marahkn ank saya td. Saya pesan kt ank saya td. Supaya jgn ckp mcm tu lg kt sini. Kemudian kami brjalan lg hgga ke kubur yg trakhir.. skrg ank saya yg brusia 2 tahun 9bulan plak.. saya lihat dia melambai tangan kt arah kubur yg terakhir itu.. siap ckp bye2 lg.. saya pun terus ajak ank saya keluar dr tmpt tu krn hati saya mula rasa resah. Bila saya pandang blk kearah kubur yg ank saya ckp bye2 td.. saya npk seorg kanak2 perempuan yg sgt comel brdiri di c2 dgn ahli keluarganya.. namun saya diamkn diri dr brcerita.. mlm kami nk blk kl. Saya duk kt belakang sbb abg ipar tumpang kete kami pulang kerumahnya di shah alam. Dlm prjalanan saya melihat seorg perempuan sedang brdiri ditepi jln kt kebun kelapa sawit.. seolah2 sedang menanti kenderaan tp dia tdk menahan kereta kami.. namun hati kecil saya brkata ini bkn manusia.. Pakaian dia mcm org portugis.. x lama kemudian saya nampak lg perempuan yg sama brdiri kt tepi jalan mcm tgah tggu kenderaan. Prkara itu berulang 3 kali hgga kami smpi kerumah kami di kg.baru batu caves. Smpi jer kt umah suami saya ckp dia rasa mls nk mandi. Saya pun ckp lah kt suami saya. Pegilah mandi x elok kita blk dr tmpt mcm tu.. kemudian suami saya terus pegi mandi. Suami saya tanya, nia ade dgr ape2 x? Saya ckp x ade, wlupun saya dpt rasa kehadiran benda tu.. kemudian suami saya cerita pd saya. Yg dia trdgr bunyi org brjalan kt ruang tamu rumah saya.. dia ckp bunyi tapak kasut perempuan.. kemudian ank saya yg 5tahun tu kena kacau.. mgkn krn mulutnya ptg itu yg xde insuran. Suami saya nie kira pandai lah jgk sikit2 halau benda2 halus nie.. siap solat suami yg terus buat ape yg patut utk halau hantu perempuan tu..

3 comments:

gafa said...

Itu Elizabeth budak perempuan yang meninggal kerana penyakit kolera

Anonymous said...

Macam awak tahu???

LAME D3M0M4N said...

Ade sejarah yg tercatit kat papan info tu bgtau