Blogger templates

Pages - Menu

Saturday 6 April 2013

Club Kisah Seram : Kaki saya dipegang hantu.

Ini adalah kisah benar saya, yang berlaku pada tahun 1994 lokasi depan perkuburan kristian saint theresa Tambunan. Keadaan jalan raya waktu itu sangat gelap sebab belum dipasang lampu-lampu jalanraya lagi. Ingatan saya masih segar bila mengingatkan peristiwa itu dimana saya dan sepupu saya Wendy yang paling lewat pulang sebab nak tutup lampu dan nak kunci dewan.Waktu itu Kami sedang belajar "Tea Kwan Do" di dewan itu.Kami pulang ni pun selalu kelam kabut berlari-lari sebab waktu dah nak gelap masuk waktu maghrib.Kawan-kawan kami yang lain sudah meninggalkan kami.Saya waktu tu tak ada bawa lampu suluh, apabila sampai di kawasan bambu yang gelap itu di tepi jalanraya. Tiba-tiba saya terasa ada benda ganjil terasa seperti tangan mencengkam kaki kiri saya secara mengejut. Dalam fikiran saya terus terlintas mungkin ini ular sawa.Saya tak pandang belakang lagi, lagi pun keadaan sangat gelap.

Saya rasa betul kaki saya kena pegang,ini bukan khayalan atau mimpi, rasa macam bukan tangan tapi ranting2 bambu yang hidup. Dalam keadaan terkejut itu saya sempat jugalah melepaskan kaki saya dan bergerak cepat meninggalkan tempat itu.Sepupu saya sebenarnya tak tahu apa yang berlaku tapi saya sempat juga bercakap supaya dia berlari cepat. Takut kami kena tarik masuk dalam bambu tu pula.kami pun berlari sekuat hati dan melintas perkuburan muslim yang kedua pula dekat Jabatan Telekom itu.Dalam fikiran saya waktu itu terbayang alam bunian,hantu dan juga ular besar. Kaki saya terasa sakit masa berlari ketakutan. Akhirnya kami sampai juga dirumah masing-masing dengan selamat. Saya lihat kaki kiri saya tak ada juga kesan luka, yang ada hanya kesan lebam kebirua-biruan. Kalau kena gigit ular sawa tentu ada kesan gigitan. Selepas beberapa waktu saya pergilah jumpa seorang bomoh di kampung saya untuk meminta rawatan sebab saya rasa badan saya lain sakitnya. Bomoh tu pun cakap saya kena pegang hantu. Saya taklah terkejut apabila diberitahu. Saya pun dah agak,saya teringat kembali kejadian kaki saya yang kena pegang hantu hari tu. Saya tak ada pun cerita pada bomoh tu yang kaki saya kena pegang hantu. Selepas ditilik barulah saya ceritakan hal yang sebenarnya.Dan tempat tu memang seram dan berpenunggu...terutamanya di waktu malam.

No comments: